آسیب‌های ناشی از شکستن ال سی دی

آسیب‌های ناشی از شکستن ال سی دی
آسیب‌های ناشی از شکستن ال سی دی

شکستن ال سی دی گوشی جزو یکی از مشکلاتی به حساب می‌آید که ممکن است برای هر فردی به وجود آید. می‌توان گفت ال سی دی یکی از اجزای بسیار مهم و کاربردی گوشی محسوب می‌شود. مطمئنا شما نیز تا به حال افرادی را دیده‌اید که برای تعمیر ال سی دی گوشی خود هیچ اقدامی نمی‌کنند و بر این باور هستند که با ال سی دی شکسته نیز می‌توان از گوشی استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که این باور کاملا اشتباه است و در صورت شکستن ال سی دی گوشی بایستی هرچه سریعتر به تعمیر و یا تعویض آن بپردازید؛ چراکه پس از شکستن ال سی دی، مشکلات متعددی برای گوشی شما به وجود می‌آید. در ادامه می‌خواهیم تا شما را با آسیب‌های ناشی از شکستن ال سی دی گوشی آشنا کنیم.

معرفی ال سی دی گوشی

همان طور که می‌دانید، ‌تلفن‌های همراه از اجزای و قطعات بسیار مختلفی تشکیل می‌شوند. ال سی دی جزو یکی از اجزای جدایی ناپذیر در تلفن‌های همراه و گجت‌ها است. به طور کلی، ال سی دی بخش بسیار مهمی از صفحه نمایش گوشی است و توسط همین بخش است که می‌توانیم تصاویر مختلف را مشاهده کنیم. به همین دلیل است که شکستن ال سی دی گوشی، همواره یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید.

پس از شکستن ال سی دی چه قسمت‌هایی از گوشی دچار آسیب می‌شود؟

قطعا پس از اینکه ال سی دی تلفن همراه شما ضربه دید، بخش هایی از آن آسیب می بینند. مهم ترین اجزای این بخش که پس از شکستن آن آسیب می بینند عبارتند از:

نمایشگر

همان طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، ال سی دی در اصل همان صفحه نمایش گوشی است. به عبارتی پس از شکستن ال سی دی، نمایشگر گوشی شما دچار آسیب می‌شود. در نظر داشته باشید که میزان آسیب دیدن این بخش از گوشی، به شکستگی ال سی دی بستگی دارد. اگر میزان شکستگی ال سی دی گوشی شما زیاد باشد، به طور معمول نمایشگر گوشی شما سیاه می‌شود. اما اگر ال سی دی گوشی، به صورت جزئی شکسته شده باشد، مطمئنا با تغییر نور و یا پرش نمایشگر مواجه خواهید شد.

تاچ پد و یا تاچ اسکرین

در نظر داشته باشید که ال سی دی تمامی گوشی‌ها به دیجیتایزر گوشی متصل شده‌اند. هنگامی که شما تاچ اسکرین گوشی خود را لمس می‌کنید و به تلفن همراه خود فرمان می‌دهید، یک سری سیگنال‌های مشخص به ال سی دی گوشی شما ارسال می‌‌شوند. از این رو، زمانی که ال سی دی گوشی شما شکسته می‌شود، تاچ اسکرین گوشی نیز دچار آسیب شده و احتمال از کار افتادن این قطعه نیز بسیار بالا است.

آسیب‌های ناشی از شکستن ال سی دی
آسیب‌های ناشی از شکستن ال سی دی

اگر ال سی دی گوشی را تعویض نکنیم چه می‌شود؟

قطعا اگر ای سی دی شکسته گوشی خود را تعویض نکنید، مشکلات بزرگتری را مشاهده خواهید کرد. این مشکلات عبارتند از:

بزرگ و عمیق‌تر شدن مشکل: ممکن است که ترک خوردگی کنار و یا لبه گوشی برای شما چندان حائز اهمیت نباشد، اما اگر ترک خوردگی موردنظر را چند روز بعد مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که بسیار عمیق‌تر شده است. حتی گاه ممکن است که با ادامه این روند و تعویض نکردن ال سی گوشی، تمام صفحه نمایش شما دچار آسیب شود.

علت این موضوع نیز بدین خاطر است که تمامی ما در طول روز، گوشی تلفن همراه خود را دائما حمل می‌کنیم. به عبارتی کلی‌تر شما برای حمل گوشی خود، آن را داخل کیف و یا جیب خود قرار می‌دهید و همین مورد باعث می‌شود که فشار زیادی به ال سی گوشی همراه شما وارد شود. به همین دلیل لازم است که در صورت شکستگی‌ال سی دی گوشی همراه خود معطل نکنید و هرچه سریعتر به تعویض این قطعه مهم بپردازید.

ایجاد مشکل برای خود فرد: توجه داشته باشید که شکستی ال سی دی گوشی همراه می‌تواند برای صاحب گوشی نیز مشکلات مختلفی را به وجود آورد. اگر ال سی دی گوشی شما دچار شکستگی‌شده است و شما دائما تعویض آن را پشت گوش می‌اندازید، بهتر است که به آمار زیر توجه داشته باشید.

هر فردی به طور متوسط در طول روز، حدود ۲۰۰۰ بار صفحه نمایش گوشی خود را لمس می‌کند. حتی برخی از افراد نیز، روزانه به طور میانگین ۵۰۰۰ بار نمایشگر گوشی خود را لمس می‌کند. این موضوع به معنای آن است که شما در طور روز حدود ۲۰۰۰ بار، احتمال دارد که دست خود را با لمس ال سی دی گوشی، زخمی کنید.

پس از شکستن ال سی دی گوشی چکار کنیم؟

مطمئنا از خود می‌پرسید که پس از شکستن ال سی دی گوشی چه کاری انجام دهیم؟ در نظر داشته باشید که شما می‌توانید در رابطه با این موضوع کارهای مختلفی را انجام‌دهید، به عنوان مثال می‌توانید از بیمه گوشی خود استفاده کنید و یا تلفن همراه خود را با ال سی شکسته بفروشید.

اما ممکن است که در گوشی شما اطلاعات مهمی وجود داشته باشد که مانع فروختن آن شود. بهترین راهکار پس از شکستن ال سی دی گوشی، این است که به مراکز تعمیر گوشی مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که هزینه تعویض و یا تعمیر ال سی گوشی بسیار بالا است به خصوص اگر گوشی شما بروز و جدیدتر باشد.

پس بهتر است که در رابطه با این موضوع غافلگیر نشوید. بهتر است که یک مرکز معتبر و تعمیر کار ماهر را نیز برای انجام این کار انتخاب کنید. همچنین توصیه می‌شود که یک ال سی دی اصل و با کیفیت را نیز مورد استفاده قرار دهید.

اهمیت نصب ال سی دی اصل

توجه داشته باشید که شما بایستی برای تعویض ال سی دی، هزینه نسبتا زیادی صرف کنید و این حق طبیعی شما است که یک ال سی دی اصل و با کیفیت را برای تعمیر گوشی خود، خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

در نظر داشته باشید که ال سی دی اصل، تصاویر بسیار باکیفیت‌تری را نسبت به ال سی دی‌های فیک موجود در بازار ارائه می‌دهد. علاوه بر این مورد، ال سی دی با کیفیت و اصل دارای طول عمر بیشتری است و به صورت بسیار بهتری با گوشی شما سازگاری پیدا می‌کند. همچنین در نظر داشته باشید که ال سی دی‌های اصل، دارای گارانتی هستند و این مورد در زمان بروز مشکل به کمک شما می‌آید.

جمع بندی

ممکن است شما نیز با شکستگی ال سی دی گوشی مواجه شده‌باشید. در نظر داشته باشید اولین اقدامی که باید در رابطه با این موضوع انجام دهید، این است که ال سی دی گوشی خود را با مراجعه به مراکز تعمیر گوشی تعویض کنید؛ چراکه ممکن است در صورت عدم انجام این کار مشکلات متعددی برای گوشی شما به وجود آید.

در این مطلب درمورد شکستگی ال سی دی گوشی و مطالب مرتبط با آن صحبت کردیم، امیدواریم اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، برای افزایش اطلاعات شما مفید بوده باشد. اگر می‌خواهید گوشی شما با چنین مشکلی روبرو نشود، لازم است از یک گلس فوق‌العاده استفاده کنید.
شما با مراجعه به صفحه اصلی سایت پیدا سرویس (mypsm) با برترین گلس پی اس ام سری بلک اسمیت آشنا خواهید شد. با استفاده از این گلس یقینا مقاومت ال سی دی گوشی شما چندین برابر بیشتر خواهد شد.

Offcanvas