ضربه پذیرترین قسمت‌ تلفن همراه

ضربه پذیرترین قسمت‌ تلفن همراه
ضربه پذیرترین قسمت‌ تلفن همراه

ممکن است که تا به حال گوشی همراه شما از دستتان افتاده باشد و آسیب‌هایی که به گوشی شما وارد شده است را مشاهده کرده باشید. در نظر داشته باشید که تلفن همراه، متشکل از اجزا و قطعات بسیار مختلفی است که برخی از آن‌ها مقاوم و برخی دیگر در برابر ضربه به شدت حساس هستند.

به طور کلی، قسمت‌هایی از گوشی را که در برابر ضربه حساس هستند و دچار آسیب می‌شوند را قسمت‌های ضربه پذیر گوشی می‌نامند. ممکن است برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که قسمت‌های آسیب پذیر گوشی کدامند؟ اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با این موضوع هستید، خوشحال می‌شویم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قسمت‌های آسیب پذیر گوشی کدامند؟

همان طور که می‌دانید، قیمت گوشی‌های همراه هر روز روبه افزایش است و در صورت وارد شدن هرگونه آسیب و یا ضربه به گوشی همراه، بایستی هزینه زیادی را جهت تعمیر آن و یا خرید گوشی نو، صرف کنید. از این رو بد نیست که قسمت‌های آسیب پذیر و یا ضربه پذیر گوشی را بشناسیم، تا بتوانیم در حفظ و نگهداری تلفن همراه خود محتاطانه عمل کنیم.

در نظر داشته باشید که میزان ضربه پذیری گوشی تلفن همراه، قبل از هرچیزی به شدت ضربه‌ای که به آن وارد می‌شود، بستگی دارد. گاه ممکن است که گوشی شما از دستتان بیفتد، اما هیچ گونه آسیبی روی گوشی خود مشاهده نکنید. این موضوع نشان دهنده آن است که ضربه زیادی به تلفن همراه شما وارد نشده است. اما بد نیست بدانید که تمامی افراد آن قدر خوش شانس نیستند و معمولا در این مواقع گوشی‌های همراه دچار آسیب می‌شوند.

به طور کلی لایه بیرونی و بدنه گوشی، دارای حساسیت بیشتری است و به طور معمول این قسمت از تلفن همراه بیشتر دچار آسیب و ضربه می‌شود. در حالی که میزان ضربه پذیری اجزای داخلی گوشی همواره کمتر است. علت این موضوع نیز به این خاطر است که سطح بیرونی و بدنه گوشی با اجسام مختلف بیشتر در تماس است. اگر شما نیز کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که کدامیک از قسمت‌های گوشی ضربه پذیرتر هستند، می‌توانید در مطالب زیر با قسمت‌های آسیب پذیر گوشی آشنا شوید.

ضربه پذیرترین قسمت‌ تلفن همراه
ضربه پذیرترین قسمت‌ تلفن همراه

نمایشگر تلفن همراه

از اصلی‌ترین قطعات و بخش‌های تلفن همراه می‌توان به نمایشگر آن اشاره کرد. در نظر داشته باشید که به طور معمول عملکرد اصلی گوشی همراه را نمایشگر آن انجام می‌دهد و این قطعه جزو یکی از اجزای مهم گوشی به حساب می‌آید.

در صورت خرابی نمایشگر، کل عملکرد گوشی مختل می‌شود و ما نمی‌توانیم تصاویر و نور را از گوشی همراه خود دریافت کنیم. جالب است بدانید که این بخش از گوشی به همان اندازه که مهم و ضروری است به همان اندازه نیز آسیب پذیر است. اگر نمایشگر گوشی شما با جسم‌های سخت و یا زمین برخورد کند، مطمئنا دچار آسیب می‌شود.

پس اگر بخواهیم، آسیب پذیرترین قسمت گوشی را معرفی کنیم، بایستی بگوییم که نمایشگر گوشی در رده اول قسمت‌های ضربه پذیر گوشی قرار می‌گیرد.

همچنین در نظر داشته باشید که هزینه تعمیر این بخش از گوشی با توجه به اهمیت و کاربرد مهمی که دارد، نسبتا زیاد است. بهترین راهکار برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به نمایشگر تلفن همراه این است که از محافظ‌های نمایشگر با کیفیت استفاده کنید.

استفاده از محافظ نمایشگر باعث می‌شود که گوشی شما در برخورد با زمین، دچار ضربه و آسیب‌های کمتری شود‌. البته در نظر داشته باشید که میزان ضربه پذیری نمایشگر گوشی، به نوع گوشی و مقاومت نمایشگر آن بستگی دارد.

ماژول دوربین

دوربین نیز جزو یکی از اجزای مهم و کاربردی گوشی به حساب می‌آید و خرابی این قطعه در گوشی، فعالیت‌های عکاسی ما را با مشکل مواجه می‌کند. توجه داشته باشید که دوربین‌های گوشی با استفاده از ظرافت کاری‌های خاصی ساخته می‌شوند، به همین دلیل بسیار آسیب پذیر هستند. اگر بخواهیم یکی دیگر از قسمت‌های آسیب پذیر گوشی را معرفی کنیم، قطعا می‌توانیم دوربین گوشی را در نظر بگیریم.

دوربین گوشی بعد از نمایشگر آن، آسیب پذیرترین قسمت تلفن همراه به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید که گوشی‌های همراهی که ماژول دوربین آن‌ها برجستگی دارد، بیشتر دچار آسیب می‌شوند. اگر تلفن همراه شما از دستتان بیفتد، احتمال اینکه دوربین گوشی شما دچار آسیب شود، بسیار زیاد است.

بهترین راهکار برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به دوربین گوشی این است که در صورت امکان از گلس دوربین و یا گارد مناسب استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر بخواهید دوربین گوشی خود را تعمیر کنید، بایستی مانند نمایشگر گوشی هزینه نسبتاً زیادی را بپردازید. پس بهتر است برای قرار نگرفتن در این شرایط نامناسب، با دقت و توجه بالایی از گوشی همراه خود محافظت کنید.

استفاده از قاب گوشی را فراموش نکنید

یکی از بهترین راهکارهایی که با استفاده از آن می‌توان از شکستگی گوشی در برابر ضربه استفاده کرد، این است که یک گارد گوشی بخرید. در نظر داشته باشید که گارد گوشی می‌تواند از گوشی شما در برابر شکستگی و خط و خش، فرو رفتگی و… محافظت کند. در بازار گاردهای گوشی بسیار متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید بر حسب نیاز، نمونه موردنظرتان را خریداری کنید.

بهترین راهکار برای محافظت از صفحه گوشی

هر فردی با توجه به اطلاعات خود برای سالم نگه داشتن تلفن همراه خود و جلوگیری از آسیب‌ها و ضربه‌ها از راهکاری خاص استفاده می‌کند. استفاده از یک گلس خوب بدون شک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد و اکثر افراد آن را تایید خواهند کرد.

شما می‌توانید با استفاده از گلس پی اس ام سری بلک اسمیت بهترین محافظ را برای ضربه‌پذیرترین قسمت گوشی به کار بگیرید. برای خرید این محوصل می‌توانید با ما در سایت پیدا سرویس در ارتباط باشید و از راهنمایی مشاورین بهره‌مند شوید.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید از گوشی همراه خود به درستی محافظت کنید، لازم است که نقاط ضعیف و ضربه‌پذیر گوشی همراه خود را بشناسید. از آسیب پذیرترین قسمت‌های گوشی می‌توان به نمایشگر و دوربین آن اشاره کرد.

تنها با استفاده از یک گارد و محافظ صفحه می‌توانید گوشی خود را در برابر ضربات احتمالی مقاوم‌تر کنید. در این مطلب در مورد قسمت‌های آسیب‌پذیر گوشی صحبت کردیم و در ادامه به ارائه چندین راهکار مناسب برای جلوگیری از شکستگی گوشی پرداختیم. خرید گلس پی اس ام سری بلک اسمیت از فروشگاه پیدا سرویس یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

Offcanvas