مزایا و معایب انواع گلس را بدانید

مزایا و معایب انواع گلس را بدانید
مزایا و معایب انواع گلس را بدانید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های هوشمند با نمایشگر بسیار بزرگ به بازار عرضه شده است که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. قیمت نمایشگر این گوشی‌ها بسیار بالاست به گونه‌ای که برای معیوب شدن آن باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کرد.

از این رو باید از اتفاقاتی مانند ضربه دیدن، سقوط از ارتفاع، خیس شدن، خط و خش و مواردی از این قبیل که موجب آسیب دیدن نمایشگر گوشی می‌شود جلوگیری به عمل آورد. برای این منظور باید از وسایلی مانند گلس استفاده کرد تا نمایشگر را از صدمات وارده حفظ کرده و ظاهری زیبا به آن ببخشد. اگر تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید با انواع مختلف گلس و مزایا و معایب آنها آشنا خواهید شد.

چرا باید برای گوشی گلس تهیه کنیم؟

اولین کاری که هر فرد بعد از خرید گوشی انجام می‌دهد این است که برای محافظت از صفحه نمایشگر آن یک برچسب خریداری کند. زیرا صفحه گوشی هوشمند از جمله گران‌ترین قطعات آن محسوب می‌شود و در صورت آسیب دیدن آن باید هزینه زیادی برای درست کردنش صرف کرد. در بازار لوازم جانبی گوشی انواع مختلفی از گلس‌ها وجود دارند که هر کدام دارای کاربرد متفاوتی هستند. بعضی از این لوازم تنها برای محافظت از صفحه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما بعضی از آنها از لنز، دوربین و پشت گوشی نیز محافظت می‌کنند. بعضی از این گلس‌ها برای کاهش سطح دید و بازتاب نور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع گلس

همان‌گونه که در مطالب قبلی نیز به آن اشاره کردیم آسیب دیدن صفحه نمایشگر گوشی علاوه بر اینکه موجب هزینه هنگفت می‌شود بلکه باعث افت قیمت گوشی شما نیز می‌شود. انواع مختلف محافظ نمایشگر، قیمت‌ها و برندهای مختلف آنها موجب می‌شود برای انتخاب بهترین گزینه راه سختی را در پیش رو داشته باشید. در ادامه شما را با انواع گلس و مزایا و معایب هرکدام آشنا خواهیم کرد تا بتوانید برای خرید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

گلس ساده

یکی از رایج‌ترین انواع گلس که کاربران برای محافظت از تلفن همراه خودتهیه می‌کنند گلس ساده است. این نوع گلس دارای ویژگی خاصی نیست و تنها برای محافظت از صفحه گوشی در برابر خط و خش و همچنین ضربات ملایم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گلس از شیشه تولید شده است و کاملا شفاف است. اگر به دنبال یک محافظ صفحه شفاف هستید این نوع ساده آن می‌تواند بهترین گزینه به‌شمار آید.

گلس آینه‌ای

در میان انواع گلس نوع آینه‌ای آن می‌تواند ظاهر زیبایی به گوشی شما ببخشد. اما استفاده از این محافظ نمایشگر یک ایراد دارد و آن هم کاهش وضوح صفحه نمایشگر گوشی در حین کار کردن با آن است.

مزایا و معایب انواع گلس را بدانید
مزایا و معایب انواع گلس را بدانید

گلس نانو مایع

یکی از جذاب‌ترین گلس‌هایی که به بازار ارائه شده است و با ورود خود مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت محافظ نمایشگر نانو مایع است. این نوع گلس تنها با کشیدن نوعی محلول بر روی صفحه گوشی ایجاد می‌شود. می‌توان گفت که این نوع گلس در مقایسه با انواع دیگر گلس‌ها از مقاومت بیشتری برخوردار است اما لایه این محافظ نیز به‌قدری نازک است که خراش‌های عمیق می‌توانند از آن عبور کرده و به صفحه اصلی نمایش گوشی آسیب وارد کند. یکی دیگر از معایب این گلس این است که نمی‌توان به آسانی آن را از روی گوشی جدا کرد و با گلس دیگر تعویض کرد بلکه این نوع محافظ باید آنقدر بر روی گوشی باقی بمانید تا محلول از روی گوشی پاک شود. قیمت بالای این گلس‌ها یکی دیگر از معایب آنها به‌شمار می‌آید.

گلس تمام صفحه

گلس تمام صفحه یکی دیگر از انواع گلس به‌شمار می‌آید که بیشتر برای گوشی‌های خمیده کاربرد دارد.. با بکار بردن مدل محافظ تمام قسمت‌های گوشی از جمله بخش‌های خمیده آن نیز پوشیده می‌شود. از این مدل گلس دو نوع تمام چسب و دورچسب به بازار ارائه شده است. این دو مدل از گلس هیچ‌گونه تفاوتی در طراحی ظاهری ندارند و هر دو تمامی قسمت‌های صفحه نمایشگر گوشی را پوشش می‌دهند. طراحی نوع تمام چسب به این صورت است که به طور کامل به صفحه متصل می‌شود اما نوع دورچسب به گونه‌ای طراحی شده است که تنها به کناره‌های گوشی وصل می‌شود.

گلس حرارتی یا تمپر

در میان انواع مختلف گلس این نمونه از قدمت بیشتری برخوردار است و می‌توان گفت از جمله اجداد گلس‌ها محسوب می‌شود. اگر چه گلس‌های حرارتی از خاصیت خود ترمیمی نوع TOU برخوردار نیست اما در برابر ضربه و آب مقاومت بسیار از خود نشان می‌دهند. در حال حاضر قیمت این نوع محافظ‌ها بسیار بالاست و هر فردی تمایل به خرید آن را ندارد.

از جمله معایب این نوع گلس علاوه بر قیمت آن ضخامت محافظ است که کاملا بر روی موبایل به چشم می‌آید. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به ظاهر صفحه نمایش گوشی خود توجه ویژه می‌کنید و دوست ندارید محافظ صفحه به چشم بیاید، استفاده از گلس حرارتی گزینه مناسبی برای خرید شما نیست.

گلس ضد تابش

اگر در هنگام استفاده از گوشی در فضای باز بازتاب نور چشمان شما را اذیت می‌کند به شما پیشنهاد می‌کنیم از گلس ضد تابش خیره کننده یا مات استفاده کنید. از جمله مزایای این نوع محافظ این است که باز تاب نور را کاهش می‌دهد. خاصیت ضد انگشت دارد یعنی هنگام استفاده اثر انگشتان شما بر روی آن باقی نمی‌ماند.

با استفاده از این محافظ نمایشگر خستگی چشم‌ها در هنگام استفاده طولانی نمایشگر کاهش می‌یابد. اما در هنگام خرید این گلس باید توجه داشته باشید که با استفاده از این محافظ امکان وضوح تصویر نمایشگر کم می‌شود.

اگر از آن دسته از افراد هستید که بازی‌های گیم را بر روی گوشی خود نصب کرده‌اید به شما خرید این نوع گلس را پیشنهاد می‌کنیم زیرا علاوه بر این که ضد ضربه و مقاوم هستند جای انگشت و چربی بر روی آنها باقی نمی‌ماند. در هنگام خرید محافظ نمایشگر مات سعی کنید نوع ضخیم آن را انتخاب نکنید زیرا به تاچ گوشی آسیب وارد می‌کند.

سخن پایانی

همانگونه که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم گلس یکی از لوازم جانبی و ضروری گوشی‌های هوشمند بشمار می‌آید. این وسیله می‌تواند با حفاظت از صفحه نمایشگر گوشی کمک شایانی به طولانی شدن عمر آن کند. امروزه با وجود انواع مختلفی از این محافظ منحصربه‌فرد که در بازار لوازم جانبی گوشی وجود دارد شاید انتخاب بهترین گزینه برای شما کار آسانی نباشد.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت مطرح پیدا سرویس مراجعه کنید و با مقایسه مزایا و معایب انواع گلس در این سایت بهترین گزینه را خرید کنید. پشتیبانان این سایت شما را برای خریدی مناسب راهنمایی می‌کنند.

Offcanvas